מכון כושר לילדים – האם זה ריאלי?

"הילדים שלנו עצלנים", "תקועים כל היום מול המסכים", "לא יוצאים החוצה", "לא רצים ומשתוללים, וכשהם כבר עושים את זה, הם רק הורסים דברים בבית!", מי מאיתנו לא חשב, או חושב כך, כאשר הוא רואה את ילדיו חוזרים מהגן או מבית הספר ישר למסכי הטלפון, הטאבלט והמחשב? אבל, וזה אבל גדול מאוד, חלק ניכר מהאשמה הוא אך ורק שלנו, ההורים, שמונעים מהילדים סביבה פעילה, מאתגרת ומעניינת של פעילות גופנית, שמירה על כושר והכרת חשיבות אורח החיים הבריא והאקטיבי על פני העצל והפאסיבי.

ילדי המערב – השמנים בתבל

מחקרים מוכיחים כי דור הילדים הנוכחי, בכל העולם המערבי, הוא השמן ביותר ובעל הנטייה הגבוהה ביותר להשמנת יתר ולהשמנת יתר חריגה ולכן האחריות שלנו כלפי ילדינו היא אחריות כפולה ומכופלת והצעד הראשון שניתן לעשות הוא לבחון היכן מצוי חדר כושר זול בהרצליה ולהתחיל לבצע איתם שגרת אימונים וכושר קבועה ומסודרת. הפעילות במכון הכושר נותנת מענה לצורך להטמיע בקרב הילדים והוריהם את החשיבות בהרגלי כושר וספורט כבר מגיל צעיר, הרגלים שישפרו את בריאותם וביטחונם העצמי של המתאמנים עם התבגרותם, וכל זאת בפיקוח צמוד ובבקרה מקצועית.

חיזוק השרירים אצל ילדים

למרות שנדמה לנו כי אימוני כושר עלולים לפגוע בילד ובהתפתחותו בגיל צעיר, הרי שאין הדבר מדויק והוא אפילו שגוי אם מתאמנים במקום הבנוי לילדים ומדריכים בו אנשי מקצוע המתמחים בסוג זה של אימון. הילדים שלנו, הרי, כבר מגיל צעיר מאוד, סוחבים עליהם תיקי גב כבדים, עולים ויורדים במדרגות, עוברים בין תנוחות ומצבי גוף, ודווקא אימון הגוף תורם לחיזוק כוח השרירים ולחיזוק וצפיפות העצמות הרכות, מה שיכול למנוע את תופעת האוסטיאופורוזיס, הסתיידות העצמות ואת הקלות שבה הן נשברות במהלך משחקים ופעילויות.

תפקוד השריר חיוני לשימוש היומיומי של הילד ברמה תפקודית חשובה מעין כמותה, השרירים מניעים את הגוף, מאפשרים את יציבותו, מגנים על איברים פנימיים, מפיקים חום, עוזרים בהחזרת הדם הוורידי מהגפיים התחתונות ומהבטן אל הלב ואף עוזרים בספיגת זעזועים הנובעים מתנועות הגוף.

רישום ילדכם למכון כושר

כאשר מתכוונים לרשום את הילד למכון כושר, חשוב תמיד לבדוק שהפעילות לילדים תמיד תהיה נפרדת ומופרדת מהפעילות לבוגרים ולמבוגרים ושלא תהיה גישה למכשירים מסוכנים או לכאלו שאינם מתאימים לפיזיות ולאנטומיה של ילדים וכמובן, לדאוג לקבל אישור רפואי מרופא המשפחה עבור הילד.

קראו גם על: מכון כושר – יתרונות