אימון אישי בחדר כושר

אימון אישי בחדר כושר באמצעות מאמן אישי הוא אחד הטרנדים החמים ביותר בתחום הספורט. אימון זה נחשבים לאחד האימונים המבוקשים ביותר בחדר הכושר בשנים האחרונות, הן בקרב קשישים, הן בקרב ילדים והן בקרב אוכלוסיות מיוחדות שונות (בעלי עודף משקל, אנשים שסובלים מבעיות פיזיות ספציפיות וכו')

אימון אישי בחדר כושר הוא כמו כל אימון אחר שנערך במקום רק בהבדל אחד – אימון זה מותאם אך ורק לצרכים ולדרישות הייחודיים שלכם ונעשה בהדרכת מאמן אישי. המשמעות היא שאימון אישי בחדר הכושר מתמקד במתאמנים ובהם בלבד, כך שהוא מתאים ללוח הזמנים שלהם ולמטרות האישיות הספציפיות שלהם כמו ירידה במשקל, חיזוק השרירים, פיתוח הגוף, שיקום לאחר פציעה, שיפור סיבולת, פיתוח גמישות ועוד.

במילים אחרות – אימון כושר אישי בחדר כושר הוא אימון יצירתי שעושה שימוש במכשירי כושר השונים (משקולות, מכשירים לעבודה אירובית/אנאירובית וכו') בחדר הכושר, אבל תחת בקרה צמודה של מאמן אישי שמורידה את הסיכון לפציעות. אימון כושר אישי בחדר כושר לכן נחשב לאימון בטוח, נכון ומבוקר שמשיג את התוצאות הרצויות. לא כל אחד חייב שיהיה לו מאמן כושר אישי בשביל להשיג את התוצאות הרצויות, אבל הסיכויים של מי שבוחר בדרך של אימון אישי בחדר כושר יצליח להשיג את מטרותיו, בדרך כלל יהיו גבוהים יותר מאשר אם לא היה נעזר בשירות של מאמני כושר אישיים.

למה לבחור באימון אישי בחדר כושר ?

  • יעילות – אימון כושר אישי בחדר כושר נחשב יעיל יותר מאימון ללא מאמן אישי. הסיבה לכך היא העובדה שהמאמן צמוד למתאמן לכל אורך האימון, כך שהוא נותן לו משוב מקצועי מידי ומאפשר התקדמות של המתאמן בהתאם ליכולותיו האישיות.
  • אבחון – אימון כושר אישי בחדר כושר כולל אבחון פיסיולוגי שנעשה ע"י מאמן אישי. באבחון שבו מתעד מאמן הכושר את מצבו הפיזי של המתאמן לצורך בניית תכנית אימונים.
  • אווירה – אימון אישי בחדר כושר הוא אימון אחד על אחד, כך שהוא מאפשר למתאמנים ליהנות מאווירה אישית ונעימה שמאפשרת להם להשיג את מטרותיהם.
  • ייעוץ תזונתי – אימון כושר אישי בחדר כושר כולל ייעוץ תזונתי אישי ומקצועי, כך שהוא מתאים הן למטרות האימון (למשל דיאטה) והן לאופי האימון (למשל תרגילי כוח).
  • מסגרת – רבים מאיתנו נוטים להבטיח לעצמם ש"מחר הם יתחילו להתאמן בבית", אבל גם אחרי שהם קונים משקולות, הליכון או ציוד כושר אחר, ממשיכים לוותר לעצמם ולא מתחילים להתאמן על קצה היכולת שלהם, או בכלל. מקום כמו חדר כושר הרצליה נותן תחושה של מסגרת, כי אתם מוקפים באנשי מקצוע שנמצאים כאן לא רק בשביל לסייע לכם בדרך ליעדים ולמטרות שלכם, אלא גם בשביל לעודד אתכם ולדרוש מכם להתאמץ להוציא את המיטב מעצמכם.

 

למי מתאים אימון אישי בחדר כושר ?

אימון אישי בחדר כושר מתאים לאנשים הבאים (רשימה חלקית):

  • אנשים שאינם מעוניינים להתאמן באופן ציבורי מסיבות שונות, למשל עודף משקל, בעיות עור, ביישנות ועוד
  • אנשים שמעוניינים להתאמן בהשגחה מקצועית אישית של מאמן כושר אישי, אבל לא מעוניינים לעשות זאת בביתם
  • אנשים שמעוניינים להתאמן במקום מקצועי (כלומר חדר כושר) הודות לאפשרויות האימון השונות והציוד המגוון שקיימים בו.
  • אנשים שזקוקים לתשומת לב מקצועית בזמן האימון, למשל בעקבות פציעה, ניתוח שעברו, כאבים שהם סובלים מהם, בעיות בריאותיות וכו'.

המשמעות היא שאימון כושר אישי מתאים לכל אחד שמעוניין להשיג מקסימום תוצאות במינימום זמן ורוצה שיהיה לצידו או לצידה מישהו שיוכל לעזור בבחירת הסטרטגיה הנכונה לצורך מימוש היעדים. עם זאת, מומלץ לוודא לפני התחלת האימונים שחדר הכושר מתמחה בתחומים השונים שמצריכים ידע ספציפי, למשל אימונים לבני הגיל השלישי, אימונים לבני נוער, אימונים לסובלים מבעיות לב, סכרת ועוד.