נפש בריאה בגוף בריא זו לא סיסמא או פתגם אלא דרך חיים עבור סוג מסוים של אנשים, גברים ונשים כאחד. חיים של התעמלות, אימוני כוח וכושר, פעילות גופנית רבה וחיזוק הגוף והשרירים הם חיים שמובילים לאורח חיים בריא, מאוזן ונכון מבחינת הגוף והנפש ויכולים להבטיח בריאות איתנה לאורך שנים ארוכות. ישנה תת קטגוריה נפרדת בתחום האימון הגופני שנקראת פיתוח גוף והיא שונה, באופייה ובדרישותיה מהמתאמנים בה, מכל סוג אחר של אימון גופני.

פיתוח גוף נשים – סוגים

במאמר זה נעסוק בתחום של פיתוח גוף נשים, בהגדרתו, בהבדלים בינו לבין פיתוח הגוף לגברים ובמה שהוא דורש מהמתאמנות בו. למרות העובדה שהדרך אל פיתוח גוף של גברים וגם של נשים יכולה להתחיל בחדר כושר זול בהרצליה, יש הבדל בין שני המקרים ובנוסף לזה – גם התחום של פיתוח גוף של נשים מתחלק לקטגוריות שונות. ראשית, חשוב להבדיל בין שני ענפים שונים בתחום הנשים. ענף אחד הוא "מיס פיטנס", שעוסק בעיצוב וחיטוב הגוף לפרופורציות יפות אשר שומרות על המראה הנשי של האישה, והענף השני הוא "פיתוח גוף נשים" כאשר בענף זה הנשים מפתחות גוף שרירי ככל האפשר ועליהן להשתמש בסטרואידים אנאבוליים על מנת להגיע לרמה הדרושה בתחרות פיתוח גוף לנשים וזאת משום שהפרופיל ההורמונאלי של אישה פשוט לא מאפשר את פוטנציאל הגדילה כפי שמתאפשר אצל גבר ועל כן אין מנוס מנטילת סטרואידים.

סטרואידים – סכנות השימוש

השימוש בסטרואידים אצל נשים הוא בעייתי מאוד מכמה סיבות. ראשית, מבחינה פיזיולוגית הוא תורם רבות לאיבוד המראה הנשי, לנשירת שיער (וצמיחתו על הפנים), למראה עור מיובש בפנים, לגדילת הלסת, להפסקת מחזור ולתופעות קשות אחרות ושנית, השימוש בסטרואידים אנאבוליים אצל האישה גורם גם להפרעות התנהגותיות.

אימון פיתוח גוף נשים

מבחינת אימונים, פיתוח גוף נשים עוסק בבניית מסת שריר וניפוח שרירים תוך הורדת אחוז השומן בגוף לרמה כמעט אפסית. את זאת עושים באמצעות עבודה קפדנית, נכונה ומדויקת המבוססת על "שילוש קדוש": תוכנית מקצועית, תזונה מתאימה ומנוחה. העבודה היא כמעט אך ורק עם משקולות שונות לקבוצות שרירים שונות והעדיפות היא, תמיד, לאימוני משקולות כבדות עם פחות חזרות ולא לאימונים אינטנסיביים במשקלים קלים. כל קבוצת שרירים מקבלת ימי אימון נפרדים בהם רק עליה עובדים. בכל שבוע מומלץ לנוח במשך יומיים ולא להתאמן באופן יומיומי, מה שעלול להוביל לקריסת הגוף והשרירים ולפציעות. התזונה, בזמן אימון פיתוח גוף נשים, ובכלל, צריכה להיות עשירה בחלבון רזה, בשומנים בריאים ובפחמימות מורכבות.

חשוב מאוד לזכור כי פיתוח גוף, בעיקר ברמה מקצועית, הוא תהליך שלוקח זמן וחייבים אליו סבלנות וכוח התמדה. כאשר רוצים לעשות זאת בצורה נכונה ובריאה, אין קיצורי דרך אלא רק עבודה קשה. בהצלחה.

קראו גם על: תרגילי כושר לחיזוק הגוף