להתאמן ולעסוק בפעילות גופנית, מכל סוג שהוא, זה דבר מבורך ומומלץ בכל פה, לכל גיל ובכל זמן ומקום. את המתאמנים אפשר לחלק לשתי אוכלוסיות עיקריות שהן מתאמני חדרי ומכוני הכושר והמתאמנים ה"עצמאיים", אלו שמשתמשים במרחב האישי, הפרטי או הציבורי לטובת העיסוק בספורט ובפעילות גופנית. כמובן שישנם יתרונות וחסרונות לכל העדפה מעין זו ובמאמר הנוכחי נרצה להתמקד ביתרונות המובהקים והמובנים של מכון הכושר על פני כל מקום ומרחב אימונים אלטרנטיבי.

יתרון המרחב הסגור

היתרון המשמעותי הראשון של חדר כושר הרצליה היא העובדה שמדובר על מתקן תחום, סגור ומקורה שבו ניתן להתאמן בכל מזג אוויר והוא בעל טמפרטורה קבועה המתאימה לאימון, כך שהתירוצים הרגילים לתנאי חום או קור, שלג או חמסין, פשוט אינם רלוונטיים כאשר מדובר על מכון כושר מקצועי ורציני.

ארגון וסדר לקראת ואחרי אימון

יתרון נוסף אפשר למצוא באפשרות להתארגן במלתחות, בחדרי שירותים ובמקלחות מסודרים, נקיים ובעלי לוקרים אישיים למניעת גניבת חפצים אישיים ויקרי ערך, מה שקשה מאוד למצוא באימון בפארק או בשכונה. העובדה שניתן, לאחר אימון אינטנסיבי, ארוך ומתיש, להתקלח במים חמים המקלים על שרירים מתוחים או תפוסים ומביאים להרפיית המתח שהצטבר במהלך האימון, היא בסיס נוסף להצלחת האימון ושיפור היכולת והכושר הגופני.

הדרכה אישית, ליווי מקצועי ופיקוח

כמובן שאי אפשר להתעלם מהנתון המשמעותי והחשוב מכל בכל חדר כושר או מכון כושר איכותי והוא הנתון של הדרכה אישית, ליווי מקצועי ופיקוח על דרך העבודה ודרגות הקושי על ידי מדריכי כושר מקצועיים היכולים לבנות לכל אחד תכנית אימון אישית וממוקדת צרכים ומטרות, לפקח עליה ולוודא כי לא כרוך בה כל סיכון פיזי, בריאותי או רפואי, דברים שבעבודה עצמאית ולא מקצועית יכולים שלא להילקח בחשבון ולהביא לפציעות ואפילו לנכות.

עבודה במכון כושר מביאה אתה גם רמת מחויבות גבוהה יותר מפני שיש מעקב וליווי צמוד, יש מתאמנים קבועים שהופכים להיות חברים וקולגות לאימונים וקשה יותר להפסיק, להיעדר או סתם להבריז כי המשוב, הפידבק, הוא מיידי ובנוסף, הרישום למכון הכושר, במיוחד כאשר מדובר במכון כושר יוקרתי, איכותי ומקצועי, כרוך בתשלום וכאשר משלמים על משהו, קשה יותר להיפרד ממנו או לוותר עליו…

ציוד ומכשירי אימון

מבחינה מקצועית פרופר, עצם העובדה כי חדר כושר מכיל מכשירים מגוונים המאפשרים עבודה על כמה סוגי אימונים, שרירים ואלמנטים, היא יתרון נוסף של מכון הכושר על פני כל שיטת אימון אחרת. אומנם אפשר לרכוש מכשירי אימון ולהתאמן איתם בבית, אבל במידה ותחשבו את המחיר המצטבר של כל המכשירים שתצטרכו לרכוש בשביל שתוכלו לבצע בעזרתם תכנית אימונים מלאה (כמו זאת שאתם עובדים איתה בחדר כושר), תגיעו מהר למסכנה שיותר משתלם לשלם על מנוי בחדר כושר מקצועי. כמובן שחשוב לזכור שמכשירים כושר לוקחים לא מעט מקום ולא לכל אחד יש אפשרות להחזיק אותם בבית (במיוחד אם מדובר במספר גדול של מכשירי כושר, שתצטרכו להחזיק בשביל שתוכלו לשחזר את תוכנית האימון שלכם במלואה מבלי לצאת מהבית). בנוסף, בואו לא נשכח שבחדרי כושר יש מאמנים מקצועיים, שתמיד ישמחו להסביר לכם באילו מכשירים עליכם לבחור בשביל להגיע למטרות שלכם ואיך מתפעלים כל אחד מהמכשירים שאתם מתאמנים עליהם. ואם לא די בזאת – סיבה חשובה אף יותר מאלה שצויינו קודם להתאמן בחדר כושר, היא העובדה שמאמני כושר יוכלו לתת לכם פידבק, שיעזור לכם להמנע משימוש לא נכון במכשירי כושר, העלול לסכן את בטיחותכם ובריאותכם.

כולנו יכולים לעשות טעויות בזמן אימון, במיוחד אם מדובר בתרגילים חדשים שלא עשינו קודם. שימוש לא נכון במכשירי כושר, יכול לגרום לפציעות ולמאמץ יתר ותמיד חשוב לוודא שאתם יודעים איך בדיוק צריך להשתמש בכל אחד מהמכשירים. אל תתביישו לשאול מאמנים ולבקש מהם להסתכל מהצד כיצד אתם מבצעים את האימון ולתקן אתכם, במידה ומשהו לא נעשה נכון ועלול לגרום לנזק לגוף שלכם או למתאמנים האחרים באותו החדר כושר. במידה ותעדיפו להתאמן בבית או על מכשירים חינמיים שניתן למצוא בפארקים – לא יהיה לצידכם איש מקצוע שיוכל להנחות אתכם איך מתאמנים נכון.

לסיכום, כניסה לשגרת אימונים וכושר היא מבורכת ומומלצת בכל זמן ובכל מקום, אך, אם רוצים לעשות זאת בצורה רצינית, עקבית ומקצועית, אין כל ספק שהבחירה במכון כושר היא הנכונה והראויה ביותר.