נפש בריאה בגוף בריא: מדריך למתאמן המתחיל

קיום שגרה ספורטיבית פעילה הינה נדבך מרכזי כחלק מאורח חיים בריא. בין אם בחרתם בחדר כושר בהרצליה או הסביבה, אימון פונקציונאלי בפארק או סתם ביצוע תרגילים בחצר, לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם להפיק את המקסימום מהאימון שלכם

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה מבורכת של יותר ויותר אנשים אשר בוחרים "לקחת את עצמם בידיים" וחותרים לקיום אימון גופני. הסיבות לכך רבות ומגוונות, החל מעלייה ניכרת במודעות לחשיבות פעילות ספורטיבית למען הגוף והנפש כאחד, שיפור המראה הוויזואלי, כמו גם שחרור מוגבר של אנדרופינים, קבוצת חומרים כימיים, המעניקים לנו תחושה עילאית ומשחררת.

ובכל זאת, במיוחד עבור המתאמנים החדשים שביניכם היוצאים לדרך חדשה (כולל אלו מכם הבוחרים לעבוד על הגזרה במכון כושר בהרצליה והסביבה) מומלץ להקפיד על מספר כללי ברזל, כך שתוכלו להפיק את המיטב מהאימון שלכם ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מהשגרה היום-יומית.

בדיוק לשם כך הכנו עבורכם בפלג' ג'ים, חדר כושר בהרצליה המשרת נאמנה את תושבי העיר בפרט ואזור השרון בכלל מזה קרוב לשלושה עשורים, מדריך מיוחד עם כמה טיפים והמלצות בדרך לאימון מנצח. מוכנים? בואו נצא לדרך!

היערכו כמו שצריך לאימון

כן, כן… עוד בטרם בכלל התחלתם בפעילות אירובית, הרמת משקולות או ביצוע כל תרגיל אחר, קיימת חשיבות עליונה לאופן שבו תגיעו לאימון. חשוב להקפיד על לפחות 7 שעות שינה בלילה שקדם לאימון. כדאי גם שלא לאכול ארוחה כבדה בסמוך אליו, שכן תחושת הכבדות בבטן עלולה לייצר עייפות שעשויה לפגוע באיכות האימון שלכם.

הקשיבו למדריך

זה נחמד שהמוטיבציה שלכם בשמיים, אבל זה לא אומר שאתם יכולים לדלג על הוראות המדריך או המאמן. בין אם זה בחדר הכושר, או אפילו בפארק או באימון ביתי המתקיים במרפסת או בחצר, היצמדו להוראות המאמנים. כך תוכלו לוודא שאתם מבצעים את התרגילים בצורה מדויקת ככל הניתן, ולא פחות חשוב מכך נמנעים משגיאות המהוות פתח לפציעות חלילה.

עבדו לפי סרגל מאמצים

כמו שאומרת הקלישאה, "גם את רומא לא בנו ביום אחד". על מנת שתוכלו לייצר שגרת אימונים איכותית שתעניק לכם את התוצאות המיטביות בין אם במכוני כושר בהרצליה, בפארק או בכל מקום אחר, חשוב להקפיד על עבודה בהתאם לסרגל מאמצים, קרי עלייה מדורגת ברמות הקושי של התרגילים השונים. גם כאן כדאי להתייעץ עם מדריך או מאמן כושר מוסמך שיוכל להכווין אתכם בהתאם למטרות והיכולות הגופניות שלכם.