החיים המודרניים, הכוללים בין היתר ישיבה ממושכת במשרד, נסיעות ארוכות וישיבה מול הטלוויזיה עשויים להיות מאוד נוחים, אך מנגד – הם גם עלולים להשכיח מאיתנו עובדה פשוטה – שבני האדם נועדו להימצא בתנועה. הישיבה הממושכת והתנועה המעטה פוגעות בטבע של האדם ועלולות לשבש את מצב הרוח שלנו ולגרום לדיכאון, מתחים וחרדות, וכידוע אנשים רבים סובלים מדיכאונות וחרדות בימינו. כדי להפחית את התחושות השליליות הללו חשוב מאוד לנוע ואחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא לבחור חדר כושר מתאים ולהתמיד באימונים.

למה זה קורה? כיצד תורמים האימונים למצבנו הנפשי?

כידוע, תורמים האימונים למצבנו הפיזי. האימונים מסייעים לנו להישאר בכושר, לרדת במשקל או לשמור על משקל בריא, להיראות יותר מוצקים וחטובים וליהנות משלל יתרונות נוספים, כאשר אחד מהם הוא מצב רוח חיובי. הסיבה לכך היא שהפעילות הגופנית גורמת לשחרור מתחים, בניית שרירים ובין היתר העלאת כמות האנדרופינים וחומרים אחרים שתורמים למצבנו הנפשי. במהלך האימון עולות רמות הסרוטונין, הנוראפינפרין והדופמין, חומרים אלו הינם שליחים עצביים חיוניים המוליכים רגשות ומחשבות: הדופמין חיוני לקשב, מצב רוח חיובי, תחושת שביעות רצון ומוטיבציה, הנוראפינפרין מעורר את המוח ומביא לשיפור בהערכה עצמית והסרוטונין מסייע להערכה העצמית, בקרת דחפים ושיפור מצב הרוח.

השפעה חיובית במגוון מישורים

לאימון גופני יש השפעה חיובית ניכרת על האדם, השפעה זו באה לידי ביטוי במגוון מישורים: האימון הגופני מסייע בהסחת הדעת והתנועות המתבצעות מעוררות את המוח וגורמות לחשיבה על מגוון דברים, בזמן זה עשויים להגיח רעיונות חדשים ואף פתרונות לבעיות. כמו כן, האימון מפחית מתחים מהשרירים ומאפשר לנו לתעל אנרגיות שליליות בצורה מבוקרת, כתוצאה מכך חלה הפחתה ברמת הסטרס. מעבר לכך, תורמת הפעילות הגופנית לפיתוח היכולות להתמודד עם דברים, כתוצאה מכך משתפר הביטחון העצמי, שמשפיע על כל מישור בחיינו. התחושה החיובית שנוצרת מסייעת בהתמודדות עם חרדות ודיכאונות, ובנוסף לכל זאת – במידה שהאימון מתבצע מחוץ לבית, הוא מעודד יצירת קשרים ואינטראקציות חברתיות.

איך לבחור את האימון המתאים ואיך להצליח להתמיד באימונים?

כדי ליהנות משלל היתרונות של הפעילות הגופנית חשוב לבחור בפעילויות שמתאימות לאדם. פעילויות מתאימות יתרמו לשיפור בכושר, יאתגרו את הגוף וישפרו את פעולת המוח והתחושה הנפשית. תוכנית אימונים נכונה תכלול שילוב בין אימונים אירוביים, אימוני כוח ותרגילי גמישות המתאימים לרמת הפעילות של המתאמן והעדפותיו האישיות, כאשר מאמן או מאמנת מקצועיים שצברו ניסיון רב יוכלו להתאים את סוג האימון לכל מתאמן באופן אישי.

עצה נוספת נוגעת למקום האימון. במידה שמחליטים להתאמן בחדר כושר, רצוי לבחור במכון שקרוב לבית. חדר כושר סוקולוב הרצליה למשל יתאים לאנשים המתגוררים בהרצליה והסביבה. הקירבה לבית תאפשר למתאמנים לשלב את האימונים באורח חייהם, להפחית את הצורך בנסיעות ארוכות ולהגיע בקביעות לאימונים.