והנה הלא יאומן קרה והחגים, שהתחברו להם ונדמו לנו כמו תקופה שאין לה סוף – נגמרו. הארוחות הבלתי פוסקות עם המשפחה המורחבת או עם החברים והפסיחות על אימוני הכושר מפנות את מקומן לחזרה לשגרה, וזהו בדיוק הזמן לקבל החלטות חשובות הנוגעות לנושאים מרכזיים בחיינו, כשאחד הנושאים הללו קשור לדבר החשוב ביותר – הבריאות הפיזית והנפשית שלנו.

להוריד במשקל בצורה בריאה ולהתחיל להתאמן

יתכן שאכלתם קצת יותר בתקופת החגים, ואולי גם לא הקפדתם להתאמן באופן קבוע – דברים שגורמים לכם לחוש כבדים ואולי גם מדוכדכים. אם אינכם מרוצים מאורח החיים שלכם נכון להיום, עכשיו זה הזמן לבצע שינוי, לאגור את המוטיבציה ולהתמקד במטרות. אם המטרה שלכם היא להפחית מהמשקל ולהתחטב, נשמח לתת לכם 5 טיפים יעילים שיסייעו בהגעה למטרה.

5 טיפים לירידה מבוקרת במשקל – להתאמן, לאכול נכון ולהתמלא באנרגיות

  1. קביעת מטרה הגיונית – הציבו לעצמכם מטרה הגיונית שתאפשר לכם להתמיד בתהליך, להגיע לתוצאות ולשמור עליהן. במידה שתחליטו למשל שהמטרה שלכם היא להפחית 10 ק"ג בזמן קצר מאוד אתם עלולים לפגוע במטרה, שכן יעד שכזה יגרום לתסכול בלבד. הצבת יעדים הגיוניים בהם אתם יכולים לעמוד בלי לפגוע בשגרת חייכם תאפשר לכם להתמיד וליהנות מהתוצאות.
  2. בחירת מכון כושר עם מאמנים מקצועיים – ביחרו מכון כושר מקצועי שנמצא בקרבת ביתכם או מקום העבודה שלכם, בצורה זו יהיה לכם קל יותר להתמיד באימונים. אם אתם מתגוררים למשל בהרצליה, תוכלו לבחון מכוני כושר בהרצליה. רצוי להגיע למכון, לבחון את המכשירים ולשוחח עם המאמנים. מאמן או מאמנת אישית בהרצליה עשויים לסייע רבות בהגעה לתוצאות.
  3. התאמנו בקביעות – באופן כללי ההמלצה בימינו עבור מתאמנים מתחילים היא להתאמן בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. במידה שמדובר על מתאמנים שצברו ניסיון של מספר חודשים, ההמלצה היא להתאמן בין פעמיים לארבע פעמים בשבוע ובמידה שמדובר על מתאמנים מנוסים, ההמלצה היא להתאמן בין 4-6 פעמים בשבוע. חשוב לשלב באימונים אימוני התנגדות ואימונים אירוביים. לצד מספר האימונים שצוין, יש לזכור כי כל גוף הוא שונה וכי יש להתאים את שגרת האימונים לכל מתאמן באופן אישי, לרבות את סוג האימונים, שעות האימונים, משך האימונים ועצימותם.
  4. בחירת תזונאית – לתזונה יש חשיבות רבה בהגעה למטרות, לכן רצוי להיעזר בתזונאית מקצועית שבונה תפריט מותאם באופן אישי. תפריט מאוזן ובריא, המכיל את כל אבות המזון יספק אנרגיה לגוף ויאפשר בניית שריר וחיטוב. ככל שהגוף יתחטב יותר ואחוזי השומן יירדו – יהיה ניתן לשרוף יותר קלוריות גם בזמן מנוחה. במכון כושר בהרצליה כדוגמת פלג ג'ים ניתן לקבל הדרכה מקצועית בנוגע לתזונה נכונה.
  5. שקילה – אנשים רבים שמנסים לרדת במשקל נוטים לשקול את עצמם בתדירות גבוהה מאוד, התנהגות זו אינה נכונה שכן חלים בגופינו שינויים רבים שעשויים להשפיע על השקילה. רצוי להישקל מדי שבוע, בבוקר, לאחר הליכה לשירותים ועל אותו משקל. לא מומלץ להישקל בתקופת המחזור החודשי, שכן השינויים ההורמונליים משפיעים על המשקל.

בהצלחה!